Saturday, June 1

Winnie

Winnie. Satu tajuk yang sweet. Sweet kan...heeheheh...

Mula-mula masuk office stfood aku di perkenalkan kepada dia. Seorang perempuan cina yang nampak gayanya manis dan sopan. Tak macam perempuan2 cina yang lain. Begitu juga miss.bong. aku nampak dia ramah. Dia dan miss.bong ada persamaan rasanya yang boleh buat aku senang berurusan...rasanya...kekekke...

Winnie. Rupanya dah kahwin. Aku panggil dia miss. Heeee...dia cakap tak payah la miss2 nih, panggil winnie jak. Start situ aku panggil dia winnie. Dia bahagian atasan aku. Aku cuma orang bawahan dia. Tapi dia tak berlagak...dia baik,memahami,berurusan dengan dia tak la buat aku pening...aku perlahan2 mengikut rentak dia...dan aku tabik dengan cara dia berkerja. Salut.

Sehinggalah sekarang, selepas 2tahun rasanya..atau lebih..aku masuk 1hb4 2011 kalau tak silap..huhu....2tahun lebih sudah aku keja di sini...ntah tiada niat carik keja lain agaknya...huhu...

Dalam masa berkerja dengan winnie,kadang2 aku tertekan..bukan sebab apa...caranya tidak menekan tapi boleh buat aku jadi tekanan...aikk kenapa tu?? Hahhahaha...atau memang jenis aku yang kerja nak cepat kali kan sbb takut dia marah.hhuuuu atau pun aku terbawa emosi semasa bekerja..atukoii...hahahah....ya la...banyak branch aku kena jaga masa tu...sblm dan slps si rebecca masuk.rebeca??? Ni kawan aku. Kawan sekerja...dia jenis macam bos2 lahh..berlagak sikit...tapi aku respek dengan cara kerja dia...cumaa dalam satu hal aku pandai iri juga dengan dia nih...keja dia sikit kalu aku arah2 dia tak buat..menyampah pulakk...aikk berlagak bos pulak aku ni kan! Hahahahah....lepas rebecca berhenti tu bertambah tekanan..hampir 12 branchs dengan payment jurna lagi nak kena urus...memang tak cukup tangan...sampailah si fida masuk..nasib boleh di suruh kan...heheh

Berbalik kepada winnie. Dia tempat rujukan aku..kalau tak faham sesuatu ttg sales ka gp ke or whateva laaa aku akan rujuk david..bila tak faham lagi dengan ni,barulah aku jumpa winnie...dia kira angle bagi aku....buku,malah cikgu bagi aku..aku sayang dia lebih2...hahahah...bukan maknanya aku lesbian yah w/pun aku tak pernah ada BF huhuuuu....winnie adalh guru terbaik,tanya lah apa sahaja,dia tak akan kedekut untuk berkongsi....kalau di tanya siapa guru terbaik dalam hidup aku selain cikgu suhana maka winnie lah jawabnya...the best teacher.

Aku belajar tak tinggi,tapi winnie suka bantu aku...sebab tu aku hormat dia...aku masuk keja nih dengan keadaan yang zero tapi ada sikit2 pengalaman dalam accnt la cuma bhgn grn bagai aku zero...tapi aku suka tanya dan aku suka belajar ambil tahu..huhu...winnie terbaik..percayalah.

Kenapa aku bercerita pasal winnie??? Hari ni 30hb may 2013 steven last day...dan hari ni juga aku tahu yang winnie akan berhenti bulan depan...dia baru je ckp dengan aku tadi..orang 1st ya dia bagitahu...dan tahu apa??? Boleh pulak aku menangis depan winnie...memang sedih!!!! Dan aku menangis ni bukan sebab steven nak berhenti tapi aku menangis kerana winnie yang akan berhenti bulan depan...aku tak dapat bayangkan macamana keadaan aku waktu itu...

Sebenarnya masih banyak yang aku nak belajar dengan dia...byk lagi benda aku tak tahu..huhu..sebab apa??? Aku memang minat bidang account...kalau aku nak sambung belajar lagi mungkin otak aku dah beku...dan sekarang pulak dua adik aku masih belajar, sapa nak tanggung babe? Nak harap abang2 dan kakak2 aku??? Tak payah cakap lahh...masing2 dah berumah tangga susah juga diorang nak hulur...huh...aku terpaksa menggalas tanggungjawab itu...dengan mak dan bapa lagi tak kerja...tak pa la biar mereka berehat..sebab dah terlalu lama mereka berkorban kan..biar masa ni turn aku pulak..ya dak??? Hahahah...

Winnie selalu tanya bila aku ambil lesen kereta??? Keras kepala juga aku nih kan....pada muka aku. Sekarang susah sudah nak keluar outstation bila winnie tiada sudah..huh..nasib aku la. Ok tapi tak pa...bulan depan erk bulan june la...aku ambil lesen...gara2 outstation je konon..hahahah poyo aku kan!!!!!

Winnie, kenapa la ko berhenti keja.. sini kan ok aku boleh ambil keja ko separuh tak payah bayar gaji pun tak apa..check stock tak perlu la ko keluar biar aku david fida dan santi ok juga tu...nanti bila aku dah ada lesen ko tak payah la risau aku gi pakai kereta company je..hahahhaha...winnie...i will miss u babes...sangat2...

Dah hari ni buat pertama kali dalam sejarah, aku menangis hampirr 2jam dalam bilik dari jam5-ja6..ehh sejam je..hahahah...gara2 kawan sekerja aku ..

Winnie u the best...tiada yang terbaik pernah aku jumpa selain ko...percayalah...bila aku susah ko selalu bantu aku kan..

Dan dari dulu perangai aku tak pernah berubah...mcm dengan steven aku dah anggap kawan terbaik aku..dan aku sayang steven winnie david dan fida...errr santi belum kenal sangat...hehehe...percayalah korang sangat terbaik sebagai rakan "seperahu" ... macam encik zack juga. Aku sayang kan dia,dia adalah yg terbaik pernah aku jumpa selain atom dan peah...tapi jodoh kami tak panjang,mr.zack sendiri aku tak tahu di mana..rindu juga,kawan bergaduh aku,kawan tersayang aku...huhu..(lari topik)

David,lepas ni jangan tinggalkan aku pulak...kalau aku carik kerja pun mungkin aku nak masuk kerajaann...hahahah...biarlah apa korang nak kata..huu...tapi aku sayang kerja aku nih...susah aku nak tinggalkan..tapi tak pa la...

Winnie, selamat tinggal..aku harap ko ubah fikiran..hahahah...astaga.. good luck tempat baru kawan!!!  Sobssss...sebenarnya teramat sedih,dan tak dapat di gambarkan kesedihan ini..:'(

No comments: