Friday, March 25

Ingin bermula kembali

Ya. Hari itu aku mendapat berita baik(isnin). Yang tersangatlah aku suka akan berita itu.

Bermula kelmarin. Ada seseorang menelefon aku. Seorang gadis cina. Dia menyuruh aku untuk datang temuduga pada hari esoknya(selasa) jam 11am. Tepat. Dan aku tak dapat janji untuk datang setepat itu kerana lokasi syarikatnya aku tak pasti. Dan aku dengan mulut yang tak berbasi terus mencadangkan agar temuduga itu jam 8 pagi. Senang untuk aku mencari tempat itu.

7.00am. aku mengsms rakan aku yang seorang kononnya ada kereta jadi dengan muka tak tahu malu aku menyampaikan hasrat untuk memintanya menghantar aku. Kebetulan! Dia tak kerja hari ini. Tapi….dia ada urusan dan semestinya acap kali aku mengajaknya mesti berbagai-bagai alas an yang timbul..oh aku terlupa,dia sesebok benar! Dan dia lebih sebok dari seorang usahawan yang Berjaya..hoho..aku terkena. Tak pa.

Cari akal lain.

Aku dengan muka selamba teringat dekat kakak aku. Ya. Aku bawa dia jalan ke kkip. Dan yang pasti bukan naik kereta. Tapi jalan kaki..hoho..begitu baik akal aku.hehehe..

Jalan punya jalan dekat setengah jam. Berlalu lagi sehinggalah tepat jam9. Tepat aku sampai.

Tanya receptionist,dia suruh aku isi form. Macam biasa. Situasi yang entah ke berapa kali aku buat dan aku terkena. Tapi jawapannya tak pernah berjawab.mmm…

Jumpa miss bong. Gadis cantik. Elegen. Lawa. Wow! Dia yang koling aku beberapa kali semenjak kelmarin.hehe…sorilah miss bong susahkan kau..hehe..

Kamu kerja ranhill??
Owh.tidak. sudah lama berhenti
Why??
Tamat kontrak miss.
Ok.

Dan semestinya dia peramah. Gadis itu baik. Umur dalam lingkungan 30 kot..layakkah aku panggil gadis??hehehe…macam belum berkahwin jek.hehe.

Dia seorang yang baik. Tak pa,nanti kalau sue tak tahu,kami boleh tunjukkan. Kerjanya tak la susah sangat dan senang di fahami. Sue minat math kan? Sue jadik assistant pada accnt kami jerk. Boleh la..

Dan tiba ke sesi soal jawab.

U nak Tanya apa lagi?sebelum kita tamatkan?
Berapa gaji? >dengan muka tak tahu malu..hoho.
I bagi u 7.
Tak boleh naik?>tak tahu malu lagik
Boleh.kami tengok keja u dulu,kalau bagus dan bersesuaian kami akan naikkan.itu janji kami.
Oke.bila start?
Bila u bole?
1st april?
Oke! Kalau sy nak u esok?
mmm…I kena minta notis seminggu.
Oke.tak pa…kita jumpa 1st april.
Tq miss.
Oke sue.

Ya. Dan semestinya 1st april akan bermula hari baru aku. Dengan kerja yang baru aku nak mulakan..yeah! dapat pengalaman lagik. Tq miss bong!



p/s jahat kamu ya cik. Tak mau kawan kamu lagik!!

No comments: