Saturday, April 23

Tulis sesuatu yang menyeronokkan!

Yeay! Betul tue..menulis nie kadang-kadang memang best. Aku suka menulis. Samaada ia saja-saja ataupun satu kerahan. Kerahan? Wah..nampaknya kau ni dah terikut-ikut dengan bahasa-bahasa si en.zahiril tue napa tak bahasa-bahasa dari si en.ayam pulak lagi…itulah terlalu banyak membaca karya-karya manusia seni itu sehingga bahasanya juga kau curi pakai ya..biasa kamu ya sue! Heheehe.:)

Memang aku tak nafikan,aku seringkali guna bahasa-bahasa dari beliau berdua. Bukan niat nak mencuri ayat-ayat dia,perkataan-perkataan dia tapi semuanya dah terlekat rapat di minda aku ni..isyhh susah nak buang...aku halau dia datang balik,halau lagi sampai rumah mak syamsir datang balik..aisyhhh bilanya nak hilang???

Otak aku sebelum dia mula bergiat dalam bidang penulisan nie seperti sekarang la. Sebelum timbulnya niat nak menulis blog aku memang dari mula seorang peminat puisi. Nak cakap aku nie masa spm dulu ambik kelas sastera,tak la jugak. Aku ambik sn social. Sn social pa benda sue?? Ntah aku pown tak tahu apa aku belajar dulu,yang penting kelas campur-campurlah..tue pasal aku tahu macamna nak bantu orang sakit(berkat ajaran cikgu zain) dan buat akaun,mereka cipta pun aku pandai. Itulah faedahnya aku belajar dulu masa spm.

Sebut pasal mereka cipta ne,dulu aku tak da bajet nak bagik kawan hadiah bufday dia. Tiba-tiba aku terfikir nak bagik kad. Fulamak! Kad apa? Kad spesel beb. Kawan aku tu plak tak sangka-sangka dapat kad macam tue. Memang lawa lah..huhu..bangga nie…astaga,jangan takbur. Mengucap.astaghfirullahalazim..:p

Sambung.

Aku memang dari mula menulis puisi. Masa tue form 2. kami di beri tugas untuk mendeklamasikan puisi sendiri. Uisyhh..payah beb. Tapi kumpulan aku dapat nombor 2 sebab tak la hebat sangat.

Masuk form 6 aku mula aktif. Sebab bunga-bunga cinta timbul kan..hahahaha..bertambah leleh lah sajak-sajak aku..hahaha..gila kau ne eh!

Di alam pekerjaan pulak aku tak seperti dulu. Aku lebih focus pada kerja. Dan sehinggalah aku bertemu dengan seorang majikan yang bekerja di dewan bahasa dan pustaka. Hasil sajak-sajak aku plak lebih nampak matangnya dari dulu-dulu(poyo).

Kalau dia nampak aku tulis ini,mesti banyak contengan merah nie..hehehe…dia akan kata,mana ada begini ni,ini perkataan apa ni?isyhhh..berapa bm kau dulu? A?? buta mata pemeriksa tue kali,ntah apa-apa punya bahasa. Dalam hati aku kata~bahasa orang muda memang begini..ngee.

Cet..hehehe..sori bos..hahah..

Dan aku kembali aktif ni pun sebab dia yag suruh aku hantar semua puisi-pusi aku di dewan bahasa. Katanya nak
di pulish kan..isyhh..tak nak aku. Mulanya memang aku tak nak,tapi bila fikir-fikir sampai bila aku nak kurungkan puisi-puisi aku yang dah berlambak di dalam cpu aku nie hah! Di blog nie baru sikit..yang belum aku publish banyak lagi..huhu..(macam pernah ku dengar ayat nie…kan en.ZA?!)

Tapi aku menulis sekadar suka-suka. Saja nak hilangkan boring. Aku mana ada boyfriend pown nak keluar hujung minggu,nak meround malam-malam buta. Macam si atom,dewi,peah,maria dan lain-lain..laaaa…ko dah masuk 23 tahun dah sue..takkan belum dapat carik lagik ne hah!

Oii mak cik ingat senang ker? Carik kerja lagi senang dari carik boyfriend tau! Huhu…

Ala baru 20series bak kata zed zaidi tue..enjoy dulu hah..huhu..yer la ngko.



p/s seorang kawan lama muncul sambil tanya, ko dah ada bf ker?bila la aku nak tengok ko nie berkapel..*0*

No comments: