Sunday, February 13

Kata patut maaf!


Tahun akhir lalu aku ada marah seorang teman...teman itu baik budinya,teman itu baik akhlaknya,teman itu penyayang orangnya,teman itu sungguh mulia hatinya..tapi keadaan yang membuta tuli membuat aku rasa mengamuk padanya sehinggahlah keadaan menjadi "mati".

Aku tidak sempurna dirinya,perilakunya,tuturnya,budinya dan aku memang angkat tinggi dirinya dari diriku..kepada mereka aku meluah tapi sayang aku terlupa yang mereka tidak sehebat dirinya bila aku luahkan masalah itu pada mereka..mereka bukan dia.

Dan aku pergi kali ini mungkin untuk selamanya,aku tak ingin berjumpa dengan dirimu lagi kerana aku takut rasa ini kembali,kerana aku takut aku akan terlalu berharap denganmu lagi..kerana aku takut aku akan terluka..benar kata seorang sampah! dia kata rindu itu adalah rasa bagi seorang yang tak berani buat keputusan.

Kini mereka dan dia telah pergi manakala aku masih di sini berteman seorang kawan kecil untuk aku melepaskan rindu pada mereka dan dia..dan kepada dia bukan aku tak mahu berteman kamu,tapi aku malu pada tiap kesalahan yang aku lakukan kepada dirimu,kamu terlalu baik pada aku dan tak mungkin aku akan melukakan hati kamu untuk yang entah ke berapa kalinya aku lakukan..aku ikutkan kata hati aku membenci tanpa rela aku membuang tanpa paksa..dan aku tak ingin ini berlaku...dan untuk dirimu juga aku doakan kau bahagia dan berjaya menjadi seorang pendidik yang lebih baik dari cikgu kita dahulu..hehe...

Maaf atas keterlanjuran diri ini..
Maaf atas segala yang aku lakukan..
Relakan perpisahan ini..
Maaf Ajis@Anuar..

No comments: